22 April 2011

:: Persembahan Hari Ini ::

Assalamualaikum

Syabas dan tahniah kepada group koir hari ni sebab membuat persembahan yang baik
banyak lagi yang perlu diperbaiki dan kita boleh buat yang lebih baik lagi
banyak kritikan dan dan sindiran yang kita dapat setiap kali kita membuat persembahan 
apapun anggap itu sebagai kata2 semangat untuk group kita supaya boleh buat yang lebih baik utk persembahan yang akan datang ok..

wajah-wajah kegembiraan
.
.
.
.
.





20 April 2011

:: Air Mata Wanita ::

Andai tangisan itu mampu menenangkan jiwa dan perasaan.....
menangislah!!!!!
semoga ia mampu menjadi terapi pengubat duka....
.
.
.
.
.
.
.
.
Seorang anak laki-laki kecil bertanya kepada ibunya..

"Mengapa engkau menangis?"
"Kerana aku seorang wanita", kata sang ibu kepadanya.
"Aku tidak mengerti", kata anak itu.
Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki itu bertanya kepada ayahnya,

"Mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"
"Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.


Anak laki-laki kecil itu pun lalu tumbuh menjadi seorang laki-laki dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis.

"Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"
Allah berfirman:
"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan"

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan
tanpa mengeluh "


"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya "
"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya "
"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"
"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan.Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu:
Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya,susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya."

"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya tempat dimana cinta itu ada."
 .
 .
.
.
.
.
sangat sedih sekarang
why ?????
sangat tak suka
benci
geramm
.
.
.
.
.

14 April 2011

::Kenangan::

Assalamualaikum...
Hari ni Cik Husna dapat kad jemputan kahwin dari kawan masa sek men dulu....
namanya Ainis Azreen dan Ahmad Dainal.
depa ni kawan Cik Husna masa sama2 belajaq dulu...hurmmm..mcm tak dapat balik ja kenduri hujung bulan ni...apapun, Cik Husna ucapkan tahniah dan Selamat Pengantin Baru buat pasangan ini dan tak lupa juga seorang lagi sahabat Siti Azleeza dan pasangannya (hujung bulan gak kenduri)...

InsyaAllah..
penghujung bulan Mei atau awal bulan Jun baru Cik Husna dapat balik kampung...
teringat balik detik2 alam persekolahan dulu..
saat bila berada di asrama dan saat bila dapat balik umah....
nasib baik la sekolah dulu ngan umah tak jauh sngat....

Saat suka dan duka di alam persekolahan..
ketawa dan menangis bersama2..
wat aktiviti bersama2...belajaq sama2...
haish..mmg susah nak lupa la..
kalau bleh nak patah balik ke alam persekolahan dulu..
tak payah nak fikir apa2 sangat...
cuma belajar..belajar...dan terus belajar...

bila usia semakin meningkat ni....
dah masuk alam pekerjaan...
banyak dugaan yang perlu kita tempuh...
dan bila usia makin meningkat ni.
mula la orang akan bertanya..bila lagi nak kahwin..
mmg soklan yg akan ditanya oleh orang2 yg terlebih ambik berat pasal orang lain kan....
lau tak caya leh tanya la orang2 lain bila umurnya dah 25 dan ke atas..
tambah2 pulak lau orang tu adalah perempuan mcm Cik Husna ni...
yer la...orang dulu2...umo 17 dan 18 ramai yang dah kawin...
dan ada yang baru menganjak usia 15 dan 16 tahun pon dah kawin..
tapi bila zaman semakin maju dan serba moden ini...
kebanyakkan orang perempuan akan berkahwin bila umur 23 dan ke atas..

hujung minggu ni Cik Husna nak pergi ke majlis perkahwinan rakan pejabat...
skrang ni sibuk sngat dengan kerja2 di ofis..
dah 3 minggu Cik Husna terpaksa menggantikan PA kerana beliau bercuti rehat..
kerja2 Cik Husna banyak yang bertangguh...
mana kerja2 5S lagi..balik umah plak tersangat la letih....
bila malam plak membelek manik2 dan labuci....
tido kol 1, 2 pagi....terpaksa la sbb nak siapkan tempahan yg diterima...
alhamdulillah, semua sngat berpuas hati dengan hasil kerja tangan Cik Husna...
walaupun upah yang tak seberapa, tapi Cik Husna sangat berpuas hati sebab dapat gembirakan semua pelanggan Cik Husna...

waaa...tak sempat nak bercerita lebih panjang...
jam sudah berbunyi menandakan waktu rehat dah tamat..
so...Cik Husna nak g sambung wat kerja dulu..
InsyaAllah..ada umur panjang..
kita cerita lagi....

bye.......
.
.
.
.
.
.
.
.

semua yang indah tlah terukir di hidup ku
semua yang pahit telah terpahat di hidup ku
sekarang aku berharap bisa mengambil hikmah dari semua kejadian di masa lalu

13 April 2011

KAU TELAH PERGI

KAU TELAH PERGI ...


Mungkin aku yang salah
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Hanya untuk diriku
Mungkin aku yang salah tak menjagamu

Memang aku tak mampu
Ku tak mampu untuk menjaga cintamu
Selalu untuk diriku
Memang aku yang salah buatmu terluka

Jujur ku katakan ku masih mencintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi
Kau telah pergi

Kini kau telah terluka kau tak ingin lagi
Mencintaiku kerna ku menyakitimu
Kini kau bukan untuk diriku lagi

Jujur ku katakan ku masih mencintaimu
Walaupun diriku selalu menyakitimu
Jujur aku masih ingin bersamamu
Walau dirimu kini bukan untukku lagi
Kau telah pergi

11 April 2011

::TAK PUAS HATI::

aRGhhhhh......

Sangat la tidak puas hati dengan perangai bos hari ni.....slalu kena buli mcm ni...dah tahu cek ni banyak keja...tambah lagi kerja atas meja..minggu ni dah masuk minggu yang ke-3 cek kena ganti PA wat keja-keja dia...mana nak wat keja-keja PA lagi...nak wat keja2 5S lagi n wat keja2 uruskan hal2 pentadbiran...

Nak jadi PA ni bukan senang...nak kena uruskan jadual bos, minit segala surat masuk dan keluar...tel ni plak kejap2 asyik berbunyi ja..mana yang cari surat, memo, sampul kecil...haishhhhh.....leh pening pala gak ni...

then...keja aku sendiri yang dah lama bertangguh...bos asyik letak keja atas meja...yang cek hangin sangat hari ni...bleh plak dok bersila atas kerusi sambil baca paper...huh.....ni tak bleh jadi ni...sama2 la wat keja...takkan cek nak cover semua...

macam minggu lepas...bila cek nak suruh sahkan dokumen untuk claim ot...lama sungguh dok belek satu2...dah la keja banyak...ngan 5S lagi...angkat naik turun fail, stok2 barang dalam stor ni...sakit satu badan cek tau......ni time ni semua orang dah kuaq rehat...cek dok lam ofis...dah jadi malas nak kuaq....sempat la nak meng'update story mory kat blog cek ni...huhuhuhuhu

07 April 2011

::Kepenatan...Urghhhhh::

Assalamualaikum....
waaaaaaaaa...agak lama cek tak updated blog...
sangat penat....okey!!!!
fuh..!
this week..membuatkan cek rasa keletihan yang terlampau....
mcm2 perkara yang terjadi...ujian menaip, exam perkhidmatan.(buku tak baca, pakai hentam ja jawab) hehehehe.......
..dan paling teruk skali...hp kesayangan patah...almaklumlah...ganas siuttt...asyik jatuh ja...hp plak jenis flip...
owh no..!!!!!!!!!!!!
terpaksa la kuarkan duit yg disimpan untuk membayar deposit rumah utk repair my W508...huhu..sngat cedey!!!ganti housing n ribbon baru...

tis 2 week ase cm nk patah riuk jer..
yang mana kerja btindan2..
wat keja dua dalam satu...terpaksa menggantikan PA selama 2 minggu..
keja sendiri pon bersepah atas meja tu...
bos plak mcm tak puas hati jer...
dah tahu cek banyak kerja...letak ag kerja2 atas meja tu..huh..sngat tak puas hati..
terpaksa la membuat kerja di waktu rehat..:'(

Semalam terpaksa wat kerja lebih masa....balik kerja kol 9 mlm...sangat tension pd awal pagi coz bos mcm2 hal la plak..
petang plak ada latihan koir bersama Cikgu Siti Hajar..hilang segala tekanan kerja sekejap....dapat berhibur bersama-sama group koir...
yeah..!
i like that...ngee..

hari ni....
kepala benjol, sakit bahu yg terlampau...
(sambil pegang bahu, rasa teramat sakit)huhuhu
perghh!!..angkara PAP...kepala cek benjol n bengkak sbb ada sesuatu yg melayang jatuh atas kepala td...huhu...kesakitan yang teramat sangat....hampir2 menitis airmata coz sakit...huhuhu
kerja plak banyak....
asal rehat jap je..
tbe2 kne bgn teros..
sbb?
antar surat sana sini...
mcm2 kerja wat...

kerja yang banyak gara-gara 5S...
even hari sabtu cuti pon kena datang gotong-royong kat ofis...
balik kerja plak..mengadap manik dan labuci...(wajib)
tp ada gak mlm2 yg terlampau penat...terlelap terus smpai pagi.(ekekekeke)
pe pon..
alhamdulillah..masih diberi kekuatan utk melakukan semua kerja2 ni..

sedang khusyuk dok taip ni..dapat plak satu msg yang menyakitkan hati cek...apa hal la plak mamat ni....eeeeeeeeee....aku karate kang....baru tahu kot....geramnya rasa....yang sudah tu sudah la...jgn sampai cek panas...nnt kang tak pasal2 dituduh membunuh kot (hahahahahaha) ganasnya......

huh....tension balik....baru nak rasa ok sket.......haiyaaa!!!!!!!!!!!why me...why me....why me....please stop it.....dont give up Husna...u always can do it....think positive...n jgn biarkan sesiapapun menghancurkan segalanya....lupakan semua...n teruskan perjuangan ni...ok!!!!!!!

Ok la...dah nak balik dah...coz bahu ni rasa sakit sngat2...nak cari tilam jer nak baring.....huhuhu....sampai jumpa lagi di episod akan datang..hehehehe

chow....salam....:)