21 February 2011

::Kenapa Perlu Cemburu::

Salam semua...dah lama tak update kat blog ni...haish...sibuk memanjang jer..
hari ni leh la rest sket sbb na gantikan PA..dia bercuti rehat atas masalah2 peribadi..malam ni nak g ambik dia n anaknya kat LCCT...cek kat tray semua surat masuk dan kuar dah daftar.....so, apa lagi...mula la nak goyang kaki...hehehe....hari ni na nak sembang pasal cemburu...bukan apa...tadi ada la tertengok something yang membuatkan na teringat kisah lama...wakakakaka....terusik jgak hati ini bila melihat dia bahagia dgn orang lain...apakan daya jodoh tiada...fulamak...jiwang siot ...hahaha...
orang kata.. Marah..cemburu tu tandanya Sayang. korang tau ke maksud cemburu tu apa....cemburu tu bagi na adalah perasaan tak puas hati pada mana-mana individu yang dilayan terlebih-lebih atau tak puas hati melihat kebahagiaan orang lain...

note : entry ni bukan pasal sesiapa..tak da kena mengena ngan makwe n pakwe kat ofis ni, bebudak kat umah sewa atau ahli keluarga terdekat...hanya ada kena mengena ngan cik bedah n pakwe dia ja..hahahah

Kenapa mesti cemburu? Ini mungkin sebab-sebab kenapa mesti ada cemburu. tapi jangan sampai tahap dengki plak. no no no..tak baik tau...ada perasaan hasad dengki n nak khianat orang ni.

* Pasangan anda orang yg glamour...ramai kawan..disenangi oleh semua orang...happy go lucky...mudah membantu orang lain..sbb tu ramai suka kat dia...cuba hampa jadi peramah sket...mesti ramai yg nak kawan ngan hampa nnt..hehehe

*Jarang sms n kol... Ya, cheq tau kadang-kadang ada ja kapel yang tak suka berhubung ni...atas alasan...sibuk ngan keja la...tak de masa nak sms pown...siang malam sibuk memanjang...tp bg cek...cek ok ja..asalkan si dia tak lupakan kita...tp bg yang cemburukan ex-bf @ ex-gf...yg ni tak leh nak buat apa la..nak sms atau kol mana bleh..lau yg dah kawin tu...lagi la...nak mampoih..sat lagi bini @ laki dia mengamuk...baru padan muka kot kena hamboq....hahaha...
* Suka berahsia. bila pakwe tepon...tanya ada mana....'oh, syg keluar ngan Kawan.' tak pon lau ngah kuar date...bila kawan kol... 'Kawan syg call, skejap ye.' 'Sorrylah sayang, Kawan syg nak jumpe, ade hal penting.'. mak uih, banyaklah hang punya kawan. hormat la sket pasangan hampa tu....jaga la sket perasaan dia..bukan tak bg jawab kol ke apa...kdg2 kita tak tau apa yg dia orang rasa...bila si dia tanya...jawablah dgn sjujurnya...siapakah gerangan orang yg menalipon anda...hehehe...

p/s : sebenarnya banyak lagi sebab2 kita nak cemburu ni...tak kisahlah cemburukan kekasih hati ke...kawan satu ofis ke...ahli keluarga sendiri ke...teman2...semuanya mesti ada sebab kenapa kita rasa tak puas hati, cemburu ni ada baik buruknya...yang penting kita boleh mengawal perasaan tu..lau tak..sampai bila2 kita takkan senang duduk melihat kebahagiaan orang lain...


Buat si dia :-

Aku fikir kamulah milikku selama-lamanya...tapi sebenarnya aku salah...aku lupa yang kamu milik yang satu...kita semua milik Allah Yang Esa...Kadang-kadang aku rasa cemburu..melihatkan ramai orang menyayangimu...kerna aku pernah menyayangimu suatu ketika dulu..bukan aku tak suka melihat kamu disayangi...cuma aku rasa sedikit terkilan..kecewa atas pemergianmu...aku rasa takut...Kadang - kadang aku fikir aku nih teruk,Kadang - kadang aku fikir aku nih tamak,kenapa aku mesti dengki pada orang lain...aku boleh teruskan hidup tanpa kamu..selepas apa yang kamu buat padaku..buat apa aku harus dengki dengan orang seperti kamu lagi...sepatutnya aku benci setelah kau meninggalkan diriku...memilih si dia....Aku cuba buang perasaan cemburu itu jauh - jauh,Walaupun sebenarnya aku tidak mampu buang, hampir setiap hari aku mencari cerita tentangmu...bahagiakah kamu disisinya..


Kini aku tahu aku tidak perlu cemburu,Itu semua kerja syaitan,
Aku tak kisah jika kamu lebih sayangkan orang lain,Aku cuma mahu kamu tahu,
setelah apa yang berlaku, aku hanya mahu kamu gembira. gembira melayari kehidupanmu sehari-hari...kerna aku sudah bahagia dgn hidupku sekarang ni...sejarah lama tidak perlu kita kenang lagi...


Orang yang aku sayang sentiasa meninggalkan aku satu persatu, Meninggalkan aku diwaktu aku gembira berada dengan mereka,Kadang - kadang aku bingung,Adakah takdir aku begini,Adakah selama - lamanya begini,Tetapi aku tidak boleh salahkan takdir,Itu semua ujian Allah,
Aku redha dengan ketentuannya.


Aku mahu kamu tahu...aku bahagia sekarang dengan hidup baruku di sini...buat kamu..ingatlah kehidupan ni tak mudah seperti yang kita sangka...kadang2 kita di atas...dan kadang2 kita boleh jatuh tersungkur...aku redha atas apa yang berlaku, walaupun segala yang berlaku bukan atas kehendakku...mgkin ini adalah ujian dari Yang Maha Esa untuk aku melalui kehidupan yang penuh onak duri ini...
ni gambar dolu2....



ni gambar terkini...udah chubby pp...hehehe

11 February 2011

:: Tido Tak Cukup::

Dah 2 hari aku tido tak cukup..ni masuk ari ke-3…muahaha..tolongggg mata aku dah sembab ni..mana taknye sehari tido 3-4jam aje.. tapi takpe aku sangat puas ati sebab berjaya jugak menyiapkan dua tempahan sulaman manik …yahooooo!!! berbaloi-baloi.. hujung minggu ni ada beberapa helai lagi baju yang perlu disiapkan segera....

So next projek adalah menyiapkan 6 helai baju dan 12 helai tudung...mak aiii....sempat ke ek????hehehehe...harap2 bolehlah siapkan dan berharap pelanggan cek berpuas hati dengan hasil kreativiti cek ni...apapun ni rezeki untuk menambah pendapatan sampingan...almaklumlah hidup di tempat orang ni tak sama dgn dok kat tempat sendiri..so sendiri kena mau ingat la...berjimat cermat dalam perbelanjaan seharian....

Aisey,aku dah kepenatan menaip ni..ni pun dah mula macam nak selsema jek..air masak satu tumbler dah abis,..kepala memang masih pening2 angkara kepenatan dan tido yang tak cukup...baju yang officemate nak ari ni pon tak sempat nak disiapkan..ye la...mana leh bg hari ni nak besok..alang2 kena la tempoh 2 ke 3 hari...mampos la cek nak bergelut siapkan jgak...k la..kalu hampa nak tgok hasil2 kreativiti cek silalah melawat laman cek yang tak berapa nak indah ni k....Manik Nurul Husna.....k lam cek nak siap2 balik umah dah...ada keja lain yang menanti kat umah tu......hik hik hik.. :P

07 February 2011

:: Bila nak kawin ::

Bila nak kawin??? haish...tak de soklan len ka nak tanya...sana sini orang bertanya dan menyoal..tak kira sapa pon yang mengenali aku, asyik time kenduri ja...asyik2 itu ja soklan yang nak ditanya...camtu la nasib orang bujang atau lebih dikenali "single"...hahahaha..tak kira lelaki mahupun perempuan..semua sama ja....kahwin...oooo...kahwin....

Hmmm..bila umur dah masuk 26 ni, mak ayah pon dah mula bertanya...bagi yang teruna...mak bimbang jadi bujang terlajak...bagi si dara pulak...ayah takut bergelar andalusia @ andartu...maksudnya anak dara lanjut usia atau anak dara tua...hahahaha...maklumlah dalam family, paling lewat kawin pon umur 25..cek plak tahun ni dah masuk 26...hehehehe...

Jangankan kata mak n ayah...kadang2 jiran pon menumpang tanya..mentang2lah...anak depa masih muda n dah nak kawin..mula la nak menyoal ataupon org panggil..suka jaga tepi kain orang...kalu cek jawab jodoh belum ada, kata mereka...kita kena la usaha....awat tak da kawan atau memilih...masalahnya...kawan ramai...memlilih pon tak sngat..cuma mungkin lom sampai seru..hehehehe...tak pa..ada jodoh cek panggil makan kenduri ek....

Bila nak kawin???Aduuuhh...aku disoal lagiKawin??? Nak kawin dengan sapa? Calon pun takde. Hah!!! Awak tu memilih sangat agaknya. Ewah-ewah sedap sungguh mulut berkata kan...andai memilih calon suami tu macam memilih baju....akan ku kawin la tu jgak..hahaha...kadang2 naik boring dah..asyik2 p umah sedara, umah kenduri...soklan tu yang menjadi persoalan...padahal banyak lagi benda yang boleh dipersoalkan..kan kan kan...heheheeh..apa cek nak heran...lambat cepatnya jodoh..Allah yang tentukan...

So...nak pesan kat semua yang senasib dengan cek...biaq p kat depa la nak terus bertanya..yang penting..kita tak menyusahkan hidup sesapa...kalau ada jodoh...InsyaAllah takkan ke mana...tungguuuuuuu....dan pada yang asyik bertanya tu..jgn dok risau sngat aih...just jaga masjid sendiri agar tidak goyang..lain orang..lain rezekinya...syukur dengan apa yang ada...

Buat mak n abah yang tersayang kat kampung tu...jgn risau ek..anak mak ni bleh jaga diri sendiri kat perantauan ni..andai ada jodoh..nnt cek bawak balik tunjuk kat mak n abah k!!!!

Love u all so much...
.
.
.
.
.
family abg no 2 n adik sorang ja tak da..apa2 pon..sayang semua....peace no war!!!

Kedah-Putrajaya

salam semua....aduhhh..masih terasa penat semalam bila drive balik dari Kedah ke Putrajaya...aduih...longgar habis kedua2 lutut cek...kepala dah pusing2...sempat tido tak sampai 2 jam pown pagi td...bila cuti raya ni korang tahulah jalan macamana,komfem jem..bila raya cina,jemnya semakin teruk..semua pakat berpusu2 nak balik hari yang sama..menghabiskan sisa2 cuti sampai la hari yang terakhir....kuar umah semalam pukul 6.30 petang..sampai ja kat semeling...fuiiyoooo...banyaknya keta...ni lom masuk highway g...dok dengaq kat radio...sana sini jalan sesak.....alamak pukul bapa nak sampai ni dok pikiaq...hahaha...lantaklah..janji sampai...harap2 selamat dalam perjalanan...sejam lebih gak kat semeling tu, dah tak jauh nak masuk highway...hmmm...masa kat semeling pon dah lenguh kaki dok pijak clutch n brek..almaklumlah...beli keta manual..nasib badan la....
 .
.
.
hurmmm..masuk ja highway..jalan dah sesak kat Sg Dua menghala ke Juru..hurmm...dah tak larat singgah jap kat toilet Hentian Tikam Batu...tu la sapa suruh minum ayaq ja...hahahah...lepas tu start drive balik...sampai kat tol Juru dah kol 9 malam...dah sejam lebih membazir masa kat Semeling td...huhuhu...lepas tol..jalan lenggang jer..apa lagi.terus memecut 130km/j..bestnya rasa..mcm la cepat sampai...pastu keta dah mula start slow sampai je kat persimpangan nak ke Changkat Jering..mmmg dah agak dah...ni mesti akan slow sampai kawasan rehat Sg. Perak..leh bawa 20km/j jer...pastu benti terus..hurmmm...pastu mula2 la nengok mcm2 ragam orang bawa keta...ada yg guna tol kecemasan la...sampai 2 lorong, dia orang jadikan 4 lorong..sebelah kanan n kiri jalan ada kekosongan jer...dia org menyelit..haish..yang kena saman tu nasib korang la..sapa suruh guna lorong kecemasan tu...sib bek aku tak ikut korang...dalam hati nak gak cepat sampai..
.
.
.
then..time jem tu la...mula pasang lagu kuat2 n melalak lam keta...hahaha..nak hilangkan ngantok la katakan...coz bahaya drive keta ni kalu terlelap..hanya 3 saat boleh merubah segalanya...sambil tu sempat pulak makan kuih seri muka yang mak wat tgh hari tu...wat alas perut...kat mana2 hentian atau kawasan rehat..mesti penuh ngan keta..ada yang benti rehat, tido, isi minyak, g toilet...hurmmm..dok pikiaq mana la aku nak rest ni..tgok Sg Perak td..makk oooiiiii....mcm ulat jer keta...huhuhuh..hurmmm..kemuadia aku mengambil keputusan singgah kat Hentian Simpang Pulai...rest stgh jam kat situ...turun ja dari keta...meggeletar kaki cek..krem..hahahaha..kebas lak tu..sib bek bawa minyak gamat...leh urut2 kaki n pinggang yang lenguh tu..hahahahaha..kemudian..teruskan perjalanan...tak leh nak laju2 sngat..jalan yang sesak..keta yang terlalu banyak walaupon 3 lorong yang digunakan...mata sudah mengantok yang teramat...sampai terpaksa tepuk2 pipi bg segar sket..alhamdulillah...tak terlelap masa perjalanan...singgah kejap kat Shah Alam..masuk highway Guthrie...nak g antaq sotong n ketam kat abg..sampai ja umah abg...jam menunjukkan kol 4 pagi..hahahaha...lepas bg barang...terus balik ke Putrajaya..sampai kat umah kol 4.30 pagi...angkat setengah je barang2 nek umah..ambik barang2 yang penting lu...beras 10kg, kotak manik..tinggal lu lam keta...hahaha...pagi ni bawa mai ofis..wakakaka...balik jap g baru sambung angkat semua barang2 len..pagi td...sempat tido sejam lebih..dah bangun nak siap2 mai keja plak...sib bek tepat2 kol 8 smpai...huhuhu...apa2 pon...lain kali bertolak balik awal sket..perjalanan 5 jam,kan dah jadi 10 jam..(sbb g makan kenduri dulu la ni yang balik lewat..hahahaha)..okla.sebelum terlambat cek nak ucapkan gong Xi faChaii semua....jom p makan....lapaq giler dah ni....adiosss....