28 October 2010

Disaat Aku Mencintaimu


 


Lirik Dadali Band : Disaat Aku Mencintaimu



Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti,, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta..........

15 October 2010

R.E.L.A.

Relakah aku...hahahahah...
tajuk ni takda kena mengena ngan sesiapa ek..hehehe
sebenarnya aku rindu sngat2 saat aku aktif dalam pasukan Ikatan Relawan Rakyat Malaysia...
hmm...aku melibatkan diri dalam badan beruniform ni sejak awal tahun 2008..
itu pon abah yang suruh daftar masuk jadi ahli..
sbb time tu aku dok tanam anggur je kat rumah...hehehe
tak de hasil pon..

lepas join jer...aku dah g kursus pengenalan dua hari..
dan tak lama lepas tu plak..g kursus asas seminggu kat
Pusat Latihan Rela Wilayah Utara, Bukit Selambau, Kedah..
hahaha...kat situ bermulalah pengalaman2 manis, pahit, masam, masin n apa lagi ek..
hahahahahaha

Kat sana bermulalah aku sebagai seorang yang berdisiplin setelah lama meninggalkan
alam persekolahan dan kehidupan di asrama..hehehe
kena ikut time..makan, mandi, solat, latihan kawad, kuliah..huhuhu
yang menariknya n bestnya..dapat jumpa ramai kawan dan berkongsi pengalaman
dari tak pernah pegang senapang, M16..aku dah try dah
dan mmg best..kalu korang tak percaya try la sendiri.
huh..kalu la ada orang yang paling aku benci sekarang ni ada kat depan mata...
dush...dush..dush...mati lah korang..hahahahaha
coz aku benci sngatttttttttt kat korang...

hmmm...pastu habis jer kursus..aku pon dapat baju hijau n 'beret' kuning, kasut boot..
(ntah betol tak yang aku sebut ni-mcm gambar kat bawah ni la..)
hehehehe
pastu pulak..aku pon turut serta turun padang..OPS TEGAS..
untuk tangkap P.A.T.I (Pendatang Tanpa Izin)..tak kira la waktu pagi ka, ptg ka, malam ka..
mmg pengalaman yang tak dapat dilupakan...
dan tak kisahlah kalu ada kawalan waktu malam ker..kalu ada masa mesti aku join..
smpai dah bekerja pon aku masih aktif untuk wat aktiviti2 sukarelawan ni..

Tahun 2008 dan 2009 ada dua U.K.M.R (Ujian Kemahiran Menembak Rela) Peringkat Negeri
yang aku jadi wakil untuk Daerah Yan
Alhamdulillah, penyertaan kali pertama untuk acara senapang patah perseorangan aku hanya mengutip mata tanpa memenangi sebarang pingat (tempat ke 9 dr peserta)
dan Daerah Yan Juara Keseluhuran pd tahun 2008)

Kemudian pada tahun 2009 pula, aku bertukar pulak untuk acara perseorangan M16,
alhamdulillah, akhirnya aku dapat jugak medal...tempat ketiga acara M16 wanita...
walaupun Daerah Yan tak dapat menang pd tahun itu, tp merupakan hari yang paling gembira wat kami sbb aku sorang dapat medal..hehehehe..jgn jealous korang...

hmmmm..kat bawah ni aku nak share ngan semua saat2 indah dua tahun aktif dalam badan beruniform ni..sekarang ni dah kerja jauh...tak dapat la nak aktif dgn hampa semua lagi..mungkin lepas ni nak aktif kat sini pulak...insyaAllah..ntah bila lagi nak g daftar diri kat bhg sini pulak..sbb aku mmg minat aktiviti2 mcm ni..
empat orang saja wakil relawati tahun 2009



eksyen dulu sebelum pertandingan

jgn la rapat sngat pakcik oooiii...

senapang patah

chubbynya aku time ni

menang.....

tempat ke-3 jer...hehehe

satu...dua...tiga....tembakkkk


pakcik2 misai yang suka wat lawak

dgn kak ani yang slalu bersama



wanita gagah..hahahaha...

ngan sepupu yang turut serta join..

masa kursus asas...bestnya time ni


empat wakil relawati tahun 2008

bersama wakil2 daerah Yan

tunggu saat nama dipanggil

sedia berkorban




Something About Us: Jodoh

Something About Us: Jodoh: "Firman Allah SWT, bermaksud 'Jika kamu menolong (agama) Allah, nscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu' (Surah Muhammad, ayat..."

14 October 2010

Mencintai Tak Bermakna Memiliki

Janganlah kau angkuh melaungkan.. .

Si dia kepunyaan mu ...

Atau kau kepunyaan si dia ...

Kerana hakikatnya.. .

Kita tidak pernah memiliki sesiapa...

Walau sekeping hati seorang insan...

Tidakkah kau sedar...

Hukum alam menyatakan.. .

Mencintai tidak semestinya memiliki?...

Manusia pandai berpura ...

Berlakon di pentas dunia...

Dan bertopeng menutup rahsia..

Tetapi hati...

Tidak pernah berdusta pada empunya...T

Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...

Tidakkah kau sedar...

Mungkin si dia melafazkan.. .

Ungkapan cinta pada mu ...

Tetapi hati dan perasaannya. ..

Tidak pernah berniat begitu...

Dia hanya berselindung. ..

Di sebalik sejuta alasan...

Dan kau...

Begitu jujur dan setia mencintainya. .

Sehingga terlupa..

Hukum alam menyatakan..

Mencintai tidak bermakna memiliki..

Sesungguhnya. ..

"Aku tidak pernah memiliki diri mu..."

"Dan kau jua tidak memiliki diri ku."

Mengertilah. ..

Kita sebenarnya kepunyaan..

Yang Maha Esa...

Tiada sesiapa berhak memiliki diri kita...

Kecuali Dia...

Dia mengasihi hamba-Nya...

Dia memiliki hamba-Nya...

Dan ke pangkuan Dia kita akan di kembali.....




13 October 2010

For The Rest Of My Life

For The Rest Of My Life

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
And now I find myself that I feel so strong
Yes, everything was changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you. loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I will love you eternally

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I I`ll be there for you

I know that deep in my heart

Artist: Maher Zain
Album: Thank You Allah
Copyright: Awakening Records 2009

by